brought to you by Wek & Hadi Co. [WnH]

BERSEDIA UNTUK MENERIMA PERUBAHAN!

Sunday, January 10, 2010

Penubuhan Gerakan Freemason





Freemason Organization


Pegerakan rahsia ini telah di laksanakan pada tahun 43 M.Tertubuhnya pegerakan ini adalah hasil daripada cetusan dua orang bangsa Yahudi Muab Levi dan Aheram Abyob. Mereka merupakan penasihat diraja yang dilantik oleh Raja Herod Akriba/Father.Tujuan awal pegerakan ini adalah utk menyekat pengaruh ajaran Nabi Isa (Al-Masseh) bagi menjada keselamatan bangsa2 Yahudi.

Pegerakan ini telah ditubuhkan berdasarkan daripada Kitab Talmud utk memusuhi semua agama secara umumnya dan Katholik khususnya. Namun mereka telah mengalih objektif utama mereka ke agama Islam apabila zaman kejatuhan Kristian pada kurun ke-17M.Penentangan terhadap agama Islam bermula pada tahun 1717 M apabila gerakan rahsia ini mengadakan seminar secara rasmi di London. Dalam seminar ini seorang anggota Freemason yg bernama Anderson telah meletakkan agama Islam sebagai musuh utama. Dia secara rasminya tellah menjawat jawatan sebagai Ketua Gereja Protestan tapi pada hakikatnya dia adalah seorang Yahudi. Di awal penubuhan gerakan ini hanya terdidi daripada 9 orang anggota yg telah bersumpah taat setia dengan nama Tuhan dan Taurat utk menjaga rahsia pegerakan. WnH lampirkan isi kandungan sumpah tersebut:-
"Saya (si fulan bin si fulan) bersumpah dengan nama tuhan dan Taurat serta penuh kehormatan saya,sesungguhnya saya telah menjadi salah seorang daripada anggota yang bersembilan mengasaskan pegerakan ini (Secret Power). Saya berjanji tidak akn mengkhianati saudara seanggota dengan apa2 bentuk kemudaratan berdasarkan ketetapan pegerakan. Saya berjanji utk mengikuti segala ketetapan (peraturan) yang telah disepakati bersama dengan penuh ketaatan, amanah dan berusaha melakukan dengan sebaik-baiknya. Saya berjanji untuk memesongkan sesiapa sahaja yang mengikuti ajaran Al-Masseh dan berusaha sedaya upaya saya untuk membunuh mereka yang menyebarkan ajaran ini . Saya berjanji tidak akan membocorkan mana2 rahsia yang tersimpan antara kami seanggota kepada anasir2 luar mahupun daripada kalangan seanggota kam(ahli yg berpaling tadah). Sekiranya saya telah didapati khianat dengan acra membocorkan rahsia pergerakan mahupun perkara-perkara yang harus diselindungi antara kami seanggota, maka saudara seanggota saya berhak membunuh saya dengan apa cara sekalipun".

Setelah selesainya angkat sumpah tersbut,anggota kumpulan ini mula menubuhkan markaz pertama yg diberi nama Markaz Jerusalembertempat di istana Herod Akriba/Father. Nama istana tersebut De Haliza. Maka bermulalah misi pertama untuk menjalankan apa yang telah mereka janjikan.
Langkah pertama yang diambil ialah mewujudkan ataupun menubuhkan pertubuhan-pertubuhan yang melambangkan kemanusiaan dengan nama yang perlbagai dibawah tujuan yang satu.



Seterusnya mereka melakukan perubahan didalam isi kandungan lafaz sumpah taat setia bg mengaburi manusia supaya ramai lagi anggota menyertai pegerakan ini. Caranya dengan menubuhkan lagi pertubuhan-pertubuhan yang cenderung ke arah keamanan dan sosial.






Di bawah ini adalah sumpah taat setia yg telah diubah:-


"Saya ( si fulan bin si fulan) bersumpah dengan nama tuhan dan dengan penuh keimanan serta penghormatan saya,sesungguhnya saya bersatu bersama saudara seanggota untuk melakukan segala apa yang telah disepakati oleh kami semua. Sesungguhnya saya berjanji akan saling tolong meolong sesama mereka dan akan sehati-sejiwa hingga ke akhir hayat".


Perbezaan antara kedua-dua sumpah taat setia ini ialah dari segi balasan orang yang mengkhianati perjanjian tersebut,walhal pada sumpah pertama ianya secara jelas dan nyata diandingkan sumpah kedua iniyang tidak dinyatakan secara jelas dan nyata maksud isi sumpah tersebut.Di antar pertubuhan-pertubuhan tersebut ialah Rotay, Lions,St. John dan oertubuhan-pertubuhan kewanitaan,persaudaraan,kesihatan malah kanak-kanak sedunia yg mengamalkan sumpah taat setia ke-2 ini.



2 comments:

  1. pengkajian yg sangat menarik,teruskan lagi usaha.
    boleh tak saudara WnH postkan tentang plan2 yahudi yg sedang di rancang,maksud saya tentang new morld order

    ReplyDelete
  2. terima kasih saudara Ashaari kerani sudi luangkan masa melayari blog WnH.Insyaallah kami akan mempercepatlan post kami tentang New World order pula nanti..sebelum kami postkan tajuk itu kami ingin mendedahkan dahulu apa itu freemason bagi membawa saudara semua fahami apa yang mereka pejuangkan~

    ReplyDelete